photo banner_trekant_zps3b19eff3.jpg

søndag den 7. september 2014

Glimt af Kusadasi, Tyrkiet

Vores ferie var jo lidt kaotisk.

Men med det sagt, så er Tyrkiet altid et ømt gensyn, genhør og kærlighed ved første blik.

Jeg har boet i Tyrkiets land i knap 18 måneder, da jeg var guide for Scanway/Tyrkiet Eksperten - en ubeskrivelig tid, som gav mig et livslangt venskab (er jeg sikker på, Maya, du er for evigt min myre;-) og en masse store oplevelser. De var ikke alle gode, langt fra, og bare det at arbejde for Scanway, kunne være en udfordring- men det er et helt andet indlæg;-)

Tyrkiet har dermed en særlig plads i mit hjerte. Jeg kunne faktisk føre en samtale (på tyrkisk, ellers var der ikke så meget outstanding over det, I know...) da jeg boede der, og synes at det tyrkiske sprog har en meget fin lyd. Og så er det rimelig nemt at lære, tro det eller ej, der er ingen skjulte lyde eller stumme bogstaver - det er jo nærmest ligesom norsk - sagde den halve nordmand.

Jeg har skudt nogle øjeblikke med kameraet, og ville ønske at duften, stemningen og lydene kom med, men det må I tænke jer til:)

Smukke trapper i smukke farver

Slentretur med Byggemand Bob under armen

En af feriens mange is - og en rodet frisure!

Tim hos det klassiske besøg hos barberen. Klip af ham og Alvin, og så en barbering med kniv og afbrænding af ørehår kostede den nette sum af 180 kr


De uregerlige lokker ryger

SÅ fine tasker! Jeg tænker at forsøge mig med at lave dem selv, i nogle lidt mere afdæmpede farver...

Kattemor med afkom

Yngste bonusbarn der i dén grad deler min shoppe-passion! Her foran "kunst" som han forelskede sig i, o købte med hjem. Men manden var sympatisk, og lavede dog sine ting selv...dét får man også point for i min bog!

Fortryllende lamper - jeg HAR allerede forsøgt mig med et par i loftet herhjemme - det fungerede IKKE! Men fine er de dér...

Jeg har som guide aldrig interesseret mig for stof, men faldt over en lille fin stofbutik, med fine fine stoffer. Disse smukke blomster kostede 18 kr pr meter - vildt billigt!





4 kommentarer:

  1. Hvor ser det ud som et lækkert sted :D
    Det der stof <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det altså også:)

      Ja det var rigtig fint....

      Slet
  2. Det ser altså dejligt ud og jeg havde nok storshoppet det blomstrede stof. Jeg var i Kusadasi for mange år siden.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ja det havde du HELT sikkert Christina!!
      Der er skønt i Kusadasi - skønnest med rask mand dog....

      Slet

Det gør bare dagen lidt sjovere med en kommentar:-)