photo banner_trekant_zps3b19eff3.jpg

onsdag den 27. juni 2012

DIY doily guirlande

Alle drømmer vel om det perfekte o0g smukke bryllup? Også mig.
Jeg har pinnet løs på Pinterest, og er nu gået igang med de mest spændende ideér. èn af dem er denne, og jeg er overordentlig godt tilfreds med resultatet.

Har du lyst til også at have sådan en fin guirlande, ja, så er det bare at gå igang!

Doilies er indkøbt for længst (en kæææmpe stak for 40 kr på det lokale loppemarked), og efter at have smidt 50 meter kantebånd i kurven i Stof og stil, var der kun tilbage at gå igang!

Allerførst har jeg klippet doiliesne

Jeg har valgt i alle størrelser, har endda klippet hjørner af et par bordløbere, for at få et par store, tunge lækre flag. Jeg har også brugt alle nuancerne, da jeg synes det giver et lækkert look.


Dernæst har jeg nålet dem fast på kantebåndet... (Må indrømme at jeg efter de første 10 meter sprang nålingen over, og blot hæftede doilyen med en nål lige i starten, og så tog dem som jeg nåede igennem kantebåndet - men det var også 25 meter jeg skulle sy!)


Så røg de igennem maskinen.....

Taadaaaa!! Dér hænger de (foran vores frygtelig grimme persienner - vi bor lige ud til vejen). Forestil dig dem igennem et lokale fyldt op med Honey comb balls også - perfect match? Dét tror jeg vist nok:-)


Den færdige stak....



Den fine ranke vil selvfølgelig også være fin i sommerhuset, på terassen, pigeværelset...ja hvor som helst nærmest:-)

Du er velkommen til at dele min DIY ved at linke:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det gør bare dagen lidt sjovere med en kommentar:-)