photo banner_trekant_zps3b19eff3.jpg

søndag den 12. april 2015

Nederdele med linning

Pigetøj er ikke det jeg har syet allermest af. Lidt er det blevet til, men min erfaring med pailletter, fine tynde stoffer og rynketråd er altså begrænset.

Jeg har da syet et par trøjer til en venindes datter - men de er jo i samme mønster som dem jeg syer til Alvin. Et par nederdele er det også blevet til, og synes at de er ret sjove at sy. Men nogle gange bliver de bare så klumpede i livet, når der har været rigtig sving i skørterne. For hvis der skal være rigtig sus i sagerne, så skal der et godt stykke stof til - og dermed bliver linningen også lang.  Og det er ikke altid så tjekket.

Men nu forsøgte jeg mig altså. Jeg brugte denne DIY fra Groovy Baby and Mama. Nem og brugervenlig, og det var faktisk slet ikke så svært:)

 Den "blå" nederdel. 
Vores kamera linse er desværre gået i stykker, så der skal zoomes manuelt for at fokusere - og det er åbenbart nemmere sagt end gjort, for over halvdelen af mine billeder ser sådan ud for tiden :(
 

Sy-bordet en sen aftentime

Er det ikke bare noget ultra fint stof? Det byttede jeg mig engang til, og har ikke rigtig vidst hvad det skulle bruges til.
 Det gjorde sig godt som to små fine nederdele.

Aften-syning er the shit!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det gør bare dagen lidt sjovere med en kommentar:-)