photo banner_trekant_zps3b19eff3.jpg

søndag den 30. september 2012

Bukser til barnet

Endelig har jeg haft lidt tid meget, syede for førtste gang nogensinde buksebenene sammen til en kjole... ved symaskinen, og det kom der disse bukser med matchende savlesmæk ud af.



Jeg har syet dem efter minikrea mønster, men det gik kun op til str 74, hvilket knægten akkurat er på vej ud af - så jeg måtte lave et nyt mønster, ved attilføje et par cm i længden og en enkelt i bredden. Det fungerer egentlig fint, men synes at de erblevet utrolig store. Det syntes jeg dog også om et andet par jeg syede, og dem passer han nu et par måneder efter.
Er hjemmesyet tøj ikke altid lidt større?

Derer kommet lommer på, som jeg har sat lidt alternativt fast, da jeg synes bedst om bukser der har bukseben i ét stykke, men det ser ud til at fungere udmærket.

Jeg skal vist ud at invistere i et par ensfarvede bodyer, alt det print fra Småfolk fungerer ikke til så spraglet en underdel.

8 kommentarer:

  1. Jeg synes altid Mini Krea's mønsterstørrelser er ldt til den store side.

    Men fine bukser det blev ihvertfald.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det synes jeg også...men også alle andre mønstre?1

      Slet
  2. Hvor er de fine. Og sikke nogle skønne farver(:

    Du er velkommen til at kigge forbi min garn-give away(:

    http://kreaman.blogspot.dk/2012/09/give-away-nr-5.html

    SvarSlet
  3. Rigtig fint sæt....selvom bukserne først blev til en kjole;-) Her er vi også tilhænger af ensfarvede bodyer - med alle de spraglede bukser jeg får syet går det andet bare ikke. Jeg har faktisk også syet en savlesmæk idag, men den er ikke så pæn som din...lige idag ønskede jeg mig en overlocker.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Christina:)

      Ja man er ihvertfald nødt til at vælge, som minimum. Ellers må man sy et par ensfarvede bukser jo...dem har vi også nogle stykker af.
      Nå, tak, synes nu ikke den er så pæn, det må være fordi du ikke kan se den tæt på;)

      Jeg ville også gøremeget for at eje en overlocker...overvejer at tage dem med til syning på fredag, og få dem overlocket ved livet indvendig - det ser bare så grimt ud, med alle de lag stof:-/

      Slet
  4. super fine bukser, god kombi af farver :)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak:) Er også selv vild med farverne.

      Slet

Det gør bare dagen lidt sjovere med en kommentar:-)