photo banner_trekant_zps3b19eff3.jpg

fredag den 27. juli 2012

Bryllupsguirlande

Igår var en virkelig produktiv dag, hvor vi fik ordnet en masse ting og krea projekter ifht brylluppet. Sådan en følelse er jo skøn; at man kan sætte flueben ved flere ting!

Én af de ting jeg fik klart var en flag ranke der skal hænge på gavebordet (det siger næsten sig selv, ikke?)

Den ser sådan ud



Jeg er lidt ked af, at den grå er så mørk - det syntes jeg ikke at den gjorde, da jeg stod med det i hånden i Stof2000, kender I det?

Uanset tror jeg at den vil pynte i lokalet, og gøre det hele lidt mere festligt.
Jeg har også planer om at lave en med vores navne på.

Her følger en lille DIY for flagranke med navne på (beklager for mørke kedelige aftenbilleder)

Først klipper du en skabelon i papir


Så nåler du den fast på det ønskede stof

Klipper ud med en cm sømrum ca

Nåler fast på den ønskede bagside, og klipper

Syr det sammen

Klip helt tæt ind til syningen, så bliver spidsen pænere når du vender flaget


Vend flaget og stryg det pænt




Hvis det krøller i spidsen, ret evt ud med en spids (ikke FOR spids) genstand

Tegn bogstaver op på det ønskede kontrast stof til bogstever. Jeg har bare tegnet nogle løst i hånden, og brugt dem. Ønsker man det mere præcist kan man bruge en skabelon, evt et print fra word.

Stryg bogstaverne fast på vliseline (husk bagepapir over bogstaverne, så dit strygejern ikke bliver ædt op...!)


Så ser de sådan ud

Sy bogstaverne fast med zigzg i kontrast farve, jeg har brugt neon grøn


Nål flagene fast i et kantebånd og sy det sammen (glemte lige at tage billedet inden jeg syede..)


Hæng op og nyd synet!!

4 kommentarer:

  1. Hvor er de fine :-) dem må jeg da prøve at lave en dag!
    Din gave bli'r iøvrigt afsendt idag :-)

    SvarSlet
  2. Tak:-)

    Og super, glæder mig rigtig meget til at modtage dem!

    SvarSlet
  3. Tak for en god DIY!
    /Katharina

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak da, dejligt nogen kan bruge den:-)

      Slet

Det gør bare dagen lidt sjovere med en kommentar:-)