photo banner_trekant_zps3b19eff3.jpg

søndag den 6. april 2014

Nogen vil gerne være som far...

Vi renoverer herhjemme. Eller, det vil sige at Tim knokler med hvem han nu kan få til at komme forbi (Tak, onkel Brian!), og jeg aktiverer Alvin UDE af huset.
Den sidste del er vigtig, meget vigtig.


 Alvin synes at det sejeste i hele verden er...sådan ca alt hvad Tim finder på, især hvis det involverer et værktøj af en art. Alvin skifter mellem at være i panik og eufori, når Tim saver brædder over med store elektriske save, og løber ham i hælene, imens han i tale sætter hvad han gør...det lyder lidt sådan her..... "Far hammer bang",  "Far saaaaav!", "Far hammer bang, bum bum!", "Far gru-gin (skruemaskine)" og så fremdeles.

Man kunne jo fristes til at synes at det var sødt...nuttet eller kært? Det synes jeg. Og også selvom han går i vejen, det kan jeg da godt se...men altså, helt ærligt, de skal sgu da lære det...? Og hvem er så hjerteløs at kunne afvise så næsegrus beundring?

Tim synes at det er irriterende. Sådan rigtig irriterende. Særligt når Alvin siger den samme sætning, indtil Tim har bekræftet at det er korrekt at han skruer skruer i...igen...for 17 gang på den dag.... 

Ready to work! De stribede leggins er det stykke benklæde Alvin konsekvent vælger, når han selv får lov at hive op fra skuffen. Jeg synes de er skønne på ham, faren not so much, men han siger ikke noget længere. 

Det helt nye er, at Alvin tager skruer i munden, ligesom sin far. Han gør det faktisk også med nåle, når han sidder ved siden af mig, når jeg syer...måske man skulle overveje, om der skulle bruges nye taktikker? Det er bare så skide nemt... 


Faren synes det er lidt anstrengende med to-årig dreng halsende efter sig....

 


For god ordens skyld, vil jeg da lige nævne at det er krea rummet der er under opbygning. Der skal stå symaskiner, være farvede stikkontakter, rækker af kreative kunstværker, både mine egne, men også dem jeg har fået og byttet mig til i Blogland....Tim insisterer på at have et skrivebord derinde, så jeg er ved at finde ud af, hvor det skal stå - han holder selv på vinduet. Måske han skulle få den plads, som tak for indsatsen - for han knokler, ham den flotte. Han er ret træt af det.... Bare vi snart er færdige!

6 kommentarer:

  1. Det med nålene i munden gør min 2årige også :) kh Pia

    SvarSlet
  2. Han er så sej din mand!! Er kun lidt misundelig på ham - altså på hans håndværker-skills, ikke mande-delen...YOU KNOW ;) Han er da alt for nuttet ham Alvin! Elsker hans lille boremaskine, og hans hug-siddende stilling. Nuttet, nuttet!
    Og dine billeder er så fine! Lyse!!! Point taken - jeg husker det i næste indlæg ;)

    Nålene i munden er nok en ting Vega aldrig vil gøre ;)
    God aften, knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja han er faktisk ret sej, ham Tim!

      Ha ha I know - kan du ikke sætte Marie i gang?

      Ja han elsker bare det værktøjssæt han fik i fødseldagsgave, og det summer og brummer, han føler sig virkelig sej, når han er i gang med det.

      Det var ikke disse billeder, men dem af dig i det andet indlæg jeg mente;)

      Slet

Det gør bare dagen lidt sjovere med en kommentar:-)