photo banner_trekant_zps3b19eff3.jpg

onsdag den 9. april 2014

DIY legetelt - det tager kun en baby-lurs-tid...

Dette er et af de DIY projekter jer er ret stolt af og tilfreds med!
Det er blevet til i samarbejde med min handy håndværker mand, som har stået for den praktiske del af at konstruere skelettet i træ. Vi har brugt ca to timer på at lave det hele, og klarede det imens Alvin sov til middag.

Alvin fik det i to års fødselsdagsgave, og det er et stort hit. Desværre er det pakket væk for nu, da vi bor i et krater af renovering, og de eneste billeder jeg havde er fra min mobil - når vi lækkert og Ferm Livingsk, så lover jeg at poste nogle lidt mere lækre og kvalitets høje billeder.

Vi kender vel allesammen de fine fine legetelte fra Ferm Living - jeg har været lun på det længe men er jo som bekendt udstyret med et nærigt sind, så har kigget nettet tyndt for at finde inspiration til telte man selv kunne kreere. 

Jeg har ikke lavet en udførlig guide, men processen er virkelig simpel...har du spørgsmål, så stil dem endelig!

Du skal bruge:
  • 2,5 meter stof mit er fra Stof 2000 og i den lidt pebrede ende til 99 kr pr meter - men det var lige dét jeg var forelsket i! 
  • 4 meter træ lægte i ønsket bredde fra fx Silvan, der skal blot kunne gå en rundstok igennem
  • Cirka en halv meter bånd i ønsket farve mit er købt på Etsy, men Søstrene Grene har pt det samme til meget billig penge
 
 Det skal du gøre:

  • Sy stoffet i ønsket bredde, mit er en meter bredt. lav gerne med plads til en lomme indvendig, her kan fx ligge en Ipad, bøger, snacks og alverdens andre ting, man kan bande over forsvinder ned déri. Min lomme er ca 30 cm "høj".
  • Sy bånd fast på teltdugen, hvor du ønsker dem, som kan bindes til lægterne, så der er lidt mere form i teltet
  • Sav træ lægterne til, vores er ca en meter hver, hvilket giver et endeligt telt med mål på ca 1*1 meter. 
  • Lav huller i trælægterne
  • Sæt rundstok og stof udover
  • Leg og hyg dig!







Vi har sat håndværker neon tape på hver side af træ lægterne, så det ikke skrider. Tim har jo sådan et lager liggende i stakke der kan forsyne Alvin frem til han bliver voksen. Man skulle nødig løbe tør (ikke et ord om mit lager af stof og krea habengut der snart vokser d af kasserne...). Har du ikke det, så kan det købes i Silvan og andre byggemarkeder, og fungerer i øvrigt eminent på pakker og andre steder.

1 kommentar:

  1. Hvordan har I gjort mht åben/lukke funktionen? Altså - hvordan undgår I at den klapper sammen? 😊

    SvarSlet

Det gør bare dagen lidt sjovere med en kommentar:-)