photo banner_trekant_zps3b19eff3.jpg

lørdag den 5. april 2014

Forblændet af cirkus magi!

Min familie og jeg blev inviteret i Cirkus af McDonalds, og jeg var meget spændt, især efter at have læst indlægget hos Michala var jeg faktisk lidt skeptisk. Især da det lå kl 18, og meget vel kunne udvikle sig til en skrækkelig oplevelse for både mor, far og storebror, hvis Alvin besluttede sig for at give Cirkus Benneweis tommelfingeren nedad. Det var heldigvis ikke tilfældet!

Det er mange år siden jeg har været i cirkus, jeg kan faktisk ikke huske hvor gammel jeg var - men jeg er sikker på, at det var i Cirkus Bygningen.
Jeg husker magien, som Michala også nævner, og at der var meget meget højt til loftet, og at det kildede i maven at se artisterne svinge sig rundt déroppe.

Jeg ved ikke hvad der har afholdt mig fra at tage i cirkus efterfølgende, og nu ved jeg i hvert fald at der ikke går så længe næste gang! Det var fuldstændig fantastisk, og Alvin var absolut opslugt af det fra start til slut.
Tim og jeg grinede højt og længe af især klovnen, og selvom jeg jo nok ikke er den rette til at definere "Den ægte Cirkus stemning" med mit ene besøg i løbet af 34 år, så var det lige hvad vi fik. Derfor synes jeg at det var trist at se, at kun ca en trediedel af sæderne på tilskuerpladserne var fyldt op - jeg havde akkurat stødt på et par ord om cirkus´ vanskeligheder med at fylde pladserne op tidligere på dagen, og vi lever nok også i en tid, hvor den nemme adgang til (instant) underholdning og muligheder kan være med til at udkonkurrere den slags.



Allerede inden forestillingen var i gang, synes Alvin at hele setuppet med store lastbiler, traktorer og dyr var helt fantastisk!
Kameler og gæs var "ude på græs" bagved cirkusset, og her var rig mulighed for at hilse på dem - Alvin har lige lært at sige "Faaaaaarlig tiger" efterfulgt af et truende "Wrrraaaah!!!", og begge dyrearter blev altså klassificeret som sådan. Moren lod drengen blive i troen, faren syntes vist også at der var lidt faresignaler at aflæse hos kamelerne, og havde nok ikke på nogen måde været til at lokke op på kamelryg, hvis de havde givet en tur;)












Alvin var solgt! Han åd det hele råt, og sad koncentreret og så på det hele, og lyttede til mine "oversættelser" af hvad der foregik på scenen. Han forstod ikke helt klovnens fjollerier, men grinede dog alligevel højt, da han blev slået i rumpen flere gange - den klovn var altså også helt fantastisk! Så skæg og helt rigtig klovne-agtig, og mega charmerende.

Der var et øjebliks krise, da der var en dansende cubaner, der hoppede på rumpen på en line - "Hop hop! Hop tramp kanin!" sagde Alvin meget insisterende, og ville ned at være med. Efterfølgende var der en familie med hunde og et traktor optog - oh my, det bliver ikke større i Alvins verden!!! Han græd af frustration over ikke at kunne være med på den lysende, dinglende og farvestrålende traktor, og vi måtte tage et par runder nede foran scenen.
Derefter var der pause, og vi fik skiftet en hørmende ble, og tanket lidt op på drengen.
Andet akt tog han ligeså pænt, og han sad sådan det meste af tiden.









Storebror Frederik og en kammerat. Det ses her hvor tomme pladserne er - det er altså virkelig synd! Har du ikke været inde at se cirkus, så skynd dig at komme afsted. Det ville virkelig være et tab, at dette kultur klenodie skulle gå tabt!
Benneweis, vi lover at komme igen til næste år!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det gør bare dagen lidt sjovere med en kommentar:-)