photo banner_trekant_zps3b19eff3.jpg

søndag den 13. april 2014

Babyshower

Min veninde er gravid for anden gang. Første gang holdt vi babyshower for hende, og hun blev så overrasket og glad - hun er typen der altid græder (altså primært af glæde!), og det gjorde hun også i dag. Jeg var ret spændt på, om det mon ville lykkes os at snyde hende igen (vi holdt det som surprise), men det gik altså forrygende!

Jeg havde en aftale med hende om at sy, som vi så ofte gør, og senest altid hos hende, da vi jo er i fuld gang med at renovere herhjemme - så det var der ikke noget mærkeligt i. Hendes kusine hoppede med på tråden på facebook, så det blev ret troværdigt - det eneste skidte ved dagen, var at vi ikke fik syet;)

Man kan måske mene at et babyshower bare er et amerikansk påfund, som slet ikke har noget at gøre i vores lille smørrebrødsspisende land...men det synes jeg er en mærkelig holdning at have. For det er bare skidehyggeligt og sjovt!


 Alvin var selvfølgelig med, vi er fast makkerpar på alle fridage, da Tim så har ro til at arbejde derhjemme

Det var en rigtig hyggelig dag, og vi havde bidraget lidt hver især med snacks, drikkevarer, jordbær, kage og andet godt.
Sidst lavede vi brunch, men da flere af os nu har fået børn, ville vi skåne os selv for unødvendig stress - der er ikke nogen partykiller som at rende forvirret og bagud med to tredidele af dagens to do gøremål ugjorte, på selve dagen - havde vi valgt at bestille sushi til frokost.


 Bordet med kage, hygge og snacks - og fede lamper, ikke?


 Den gravide hovedperson og nogle af gæsterne

 Mit lille klistermærke (ikke sokkerne;-))

 Min venindes smukke søn (i tøj syet af mig, det er et af venindens favorit sæt - så er det så dejligt at sy og forære væk!)

Til et babyshower hører der lege med. Dem havde jeg arrangeret, der er vist ikke så mange andre der synes at den slags er sjovt at stå for, og i tilfælde af at jeg følte jeg spildte min tid herhjemme, er det altid godt at have gode vigtige sager der skal ordnes på programmet - som man får hjertebanken og dårlig samvittighed over ikke at få klaret... Jeg har dog i denne omgang forsøgt mig med en ny strategi nemlig at få tingene klaret inden den store dag. Jeg kan videregive, at dét er en god idé!

Legene var ret simple, jeg synes at det var svært at finde noget brugbart på danske websider, der var kun tørvetrillere a la "I kan få så megen morskab ud af at gætte hvad hårfarve barnet har, hvor lang det er ved fødslen og andre data. Så kan moren tage dem frem efterfølgende, og man kan have splejset om en lille præmie til den der kom tættest på" Come on! Det må kunne gøres bedre end det.
Så jeg fandt på at lave en ordleg, hvor en ballon skulle balres inden ens svar var gyldigt (sjovt!), gæt mavens omfang med masking tape og kreér en collage med det kommende barn på. Dete hele var en succes.  

 Bang!

 Der tænkes...


 Alvin er svært glad for småkravl, og fine Alma var ingen undtagelse

Til alle de babyshowers jeg har været til, har vi medbragt gaver. Det er sgu bare dejligt og hyggeligt at være centrum for en dag, og få lækre sager til det lille væsen i maven. Så kald det amerikansk, eller hvad I ellers kan finde på af kommercielle bandeord, fnis... Se lige dette fine baby sengetøj.

 Fin hjemmesyet gave af min venindes vendinde - hun er nybegynder udi syning, men sikke flot det er! Og så havde hun selv (!!) fundet på at sætte snørebånd i som piping - se dét er eddermama smart! Jeg må klart gøre kunsten efter!

Mit bidrag

Jeg  havde også syet sengetøj. I selskab med en opbevaringskurv til bleer, legetøj, vatrondeller og salve til ømme babser - eller whatever! Og en lille sky der kan hænge på barnevognen eller hvor der nu er plads...Jeg har syet med klassisk (hjemmelavet) piping, og må sige at det tager noget tid....så skal SÅ meget prøve det andet.

 Fint hjemmetegnet kort af venindens kusine

 Gavehøst!

 Dejlig sushi til frokost

 En lille leg mere...

 Afsluttende og afgørende leg! Folk går virkelig all in!

Der var virkelig kampgejst hos damerne ved dette indslag! Det ene hold var bagud, og især den kommende mormor gik op i det med liv og sjæl!
Der kom to meget forskellige resultater ud af udfordringen, den ene sjov og personlig, den anden mere lækker og med sans for detaljen...

 Den unikke kunst

...og lige et billede af den fine mave!

Sikke en dejlig dag!

5 kommentarer:

  1. Babyshower - et aldeles nyt begreb for mig (men mine børn er jo heller ikke helt nye mere ;-) ) - men en sød ide! Tror enhver vordende mor trænger til at blive forkælet og hygget om i månederne op til fødslen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er j også relativt nyt her i DK - men en tradition jeg synes passer fint ind! Og ja, man kan altid bruge forkælelse og opmærksomhed, ik` :)

      Slet
  2. Ser virkelig ud til at have været et fantastisk babyshower, hvor er hun heldig! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en skøn skøn dag - egentlig lige noget for dig, tror jeg?

      Slet
  3. Jeg har aldrig været til et babyshower, men det lyder vildt hyggeligt, og jeg kan rigtig godt lide ideen bag! I er altså nogle gode veninder, hun er en heldig pige :)

    SvarSlet

Det gør bare dagen lidt sjovere med en kommentar:-)