photo banner_trekant_zps3b19eff3.jpg

torsdag den 25. oktober 2012

Det seneste genbrugs-kup (men mest om min kat)

Er denne puf-skammel, med plads til opbevaring indeni.





Den stod i den lokale og glanede på mig, og kostede kun 98 kr. Det synes jeg var et scoop. Og som I kan se, synes katten det samme.
Alt i den genbrugs koster noget med 8 kr...det er lidt sjovt. Fx 98, 58, 8 osv...

Jeg synes at betrækket gør sig meget godt, og passer til træet. Men det er noget støvet, og passer til gengæld ikke så godt til vores nye sofa. Så den skal nok ombetrækkes, men med hvad, ved jeg ikke...

Historien om katten er en helt anden. Ham fandt jeg i Tyrkiet, da jeg boede dér og arbejdede som guide. Jeg var der i knap to år, og havde meget hjemve tilsidst, så fik to små gadekatte. Ham her var stærk og sund, dog er han født blind på det ene øje. Det ses ikke her, men det ene øje er mindre og helt mælkehvidt. Jeg synes at han er den smukkeste kat i verden alligevel. Mellemstebarnet troede i lang tid, at katten havde glasøje....sødt.
De kom begge med mig tilDanmark, men den anden overlevede desværre ikke. Den var meget syg, og ingen dyrelæger, hverken i Tyrkiet eller Danmark, kunne hjælpe den. Den blev aflivet, hold nu op hvor var jeg ked af det.

Safak, som han hedder (udtales "Sjafak" og betyder morgengry og los på tyrkisk) faldt ud af min lejlighed på fjerde sal i Kbh, og brækkede det ene bagben. Puuuha, det var en dyr affære, men jeg var ikke et øjeblik i tvivl om at han vardet hele værd.

Her ligger han såidag, og nyder livet som udekat, og er verdens sødeste, kærligste og mest tålmodige misse-dreng.
Lille A står hele tiden op ad skamlen, og hiver ham i halen, og slår nærmest på ham - han finder sig godmodigt i det, og flytter sig lige halvanden meter væk, når det bliver for meget.

Hov, her var han i vågen tilstand


Det er højre ben der har været brækket, og vi kalder ham vores lille (selvom han er meget stor) handi-kat, sådan som han ser ud....

Utroligt at man kan elske en kat så højt...?!

5 kommentarer:

  1. Hvor er han fin! Og ja, man komme virkelig til at holde af sine kæledyr - har selv haft kat, men er desværre blevet allergisk.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Æv, det må simpelthen være så sørgeligt når man har dyr.
      Måske man kan vokse fra det?

      Slet
  2. Kan kun give dig ret i at han er en smuk kat! Og hvor godt, at du kan tage dig af det "lille" skravl, sådan som han da er kommet til skade ;)
    Jeg savner sådan vores katte, men Liam er jo selvfølgelig vigtigere end dem. Kan kun håbe på, at Liam ikke er allergisk når han bliver ældre (det er jo hørt før) :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja er han ikke fin:) Selvom han serlidt tosset ud med det øje og ben;-)

      Ja det kan jeg godt forstå...det var da også en trist historie:-/ Men dejligt de fik et godt hjem -det gjorde de?
      Og ja, måske han vokser fra det.

      Slet
    2. Ja de fik et rigtig godt hjem hvor der også er børn. Og de har også sendt billeder, hvilket er rigtig rart, at de ikke bare er ligeglade :)

      Slet

Det gør bare dagen lidt sjovere med en kommentar:-)